
Hur gör sig fiktiva filmkaraktärer och skådisar på klassiska albumomslag? Den frågan ställde sig skivbutikinnehavaren Steven. Efter lite pyssel lanserades både Harry Potter och Luke Skywalker på den virala skivmarknaden.
– För att promota nya albumsläpp brukade jag sätta in Nipper The Dog från HMV:s logotyp (His Master's Voice) på olika omslag för att sedan publicera bilderna i sociala medier, skriver Steven till GAFFA.
Den anrika skivbolagsjycken fick lämna plats för andra motiv.
– Jag började göra min egen grej och lekte runt med skivomslag och bilder från filmer. Just Star Wars har en tendens att bli populära.
Här följer några av kreatörens verk. Fler skapelser finns att betrakta här: #whythelongplayface
"I had a beer and now I hear you calling out for me" ... Han Solo och Tom Waits i en duett?
Potentiellt förband: Nic(olas) Cave
Pausunderhållning i form av trollerikonster:
En galaktisk supergrupp.
Legolas kan inte bara gå på snö. Alven har fler dolda talanger. Listsuccén i Mordor uteblev dock.
Nicolas Cages bejublade comeback-skiva.
Även galaxens största antagonist livnärde sig på musik. Vad kom först, ABBA eller JABBA?
Fler av galaxens tunga akter:
Jeff Goldblum mantlar rollen som Michael Jackson: