x

Kiss lanserar ny dryck för svenska fans

Kiss lanserar ny dryck för svenska fans

Kiss fortsätter att hålla ställningen som ett av de mest inflytelserika band genom rockens historia efter 45 år. De har sålt mer än 100 miljoner album världen över, och de skapar än idag fans i generation efter generation där deras End Of The Road-världsturné är schemalagd för att fortsätta i år. 

Idag lanseras Kiss Cold Gin på Systembolaget. Titeln anspelar på gruppens låt Cold Gin från 1974.

Efter romkollektionen som lanserades i slutet av förra året kompletteras nu dryckesportföljen med gin. "Det är en högkvalitativ gin som fullkomligt andas rock 'n' roll och liksom bandet är drycken både djärv och kompromisslös", enligt ett pressmeddelande. Den sägs även vara inspirerad av bandets rötter i New York.

– Now it really is Cold Gin time. If gin is your thing then this is the one to bring. Like the song, this one’s a classic!, säger Kiss grundare Paul Stanley enligt pressmeddelandet.

Flaskan med silver- och gulddetaljer har alla fyra bandmedlemmarna metalliskt illustrerade på vardera sidan av Brooklyn Bridge. Huvudetiketten är dessutom prydd med en guldskiva och ikoniska landmärken i New York City med Manhattans Skyline. Art deco-mönstret bakom skivan är en hyllning till Gene Simmons klassiska metallstövlar ”the Demon's boots”. 

Kiss Cold Gin lanseras idag i Systembolagets beställningssortiment.

LÄS OCKSÅ: Ex-medlem handskriver Kiss-text till dig – om du pungar upp rejält


Nyheter, artiklar och recensioner från GAFFA