Trevor Beld Jimenez
I Like It Here

En närvaro som bubblar varmt och drömmande

Album / Curation
Utgivning D. 2020.11.13
Roya Sarvestani

Trevor Beld Jimenez må vara ny inför många som artist men han har länge varit aktiv inom musikscenen i Kalifornien, bland i Gospelbeach. I Like It Here är hans debut som soloartist där han målar upp ett vackert bildspel som tar lyssnaren till den amerikanska västkusten i en skön och tillbakalutad throwback förenad i nuet. Där han balanserar livets skiftningar, hans egen roll som nybliven pappa, make och musiker i den världsordning vi nu befinner oss i.

I Like It Heres varma aura landar mjukt. Här lever folkrocken och americanan i en fridfull symbios som för tankarna till Neil Young, Tom Petty men likväl nutida lysande stjärnor som Daniel Romano och William Tyler. Albumet bär på en närvaro som sluter tag och som kräver några lyssningar innan den börjar blomma ut på riktigt. På Faces In The Crowd får sliriga gitarrer jobba varsamt i ett rockigt indiedunkel. I Believe In You bygger långsamt och minimalistiskt och landar i en gnistrande känsla av den första vårsolen. When Your Love Surrounds Me är en kärlekslåt som med sitt berättande och sin ljudbild vilar i tradition, rotad i folk och country där körer och piano bygger upp tillsammans med en stadig bas av gitarr och Trevor Beld Jimenez drömmande stämma.

Detta är en lovande debut från Trevor Beld Jimenez, där det ofta sprakar men till och från lägger sig platt för att bli en aningens intetsägande. De tillfällena är inte alltför återkommande och i det stora hela lyckas I Like It Here växa till en egen oas i öknen som gärna får gå några varv på vinyl en solig söndagsmorgon. Där tid och rum får flyta samman till en närvaro som bubblar varmt, drömmande och nostalgiskt.