JBL
Reflect Mini NC

Ta musiken med på löpturen

Serie /
Utgivning D. 2021.01.13
Lars Bennetzen, Alex Pettersson – TECH-redaktionen

Bara för att du ska ut och jogga eller ta en uppfriskande kvällspromenad behöver du inte vara utan en häftig musikupplevelse. Och när svettdropparna blir allt mer förekommande är inte alla hörlurar alltid optimala. Så när du ger dig ut jakt efter att bränna bort de där extra karantänkilona är in-ears specialanpassade för sportig aktivitet helt klart att föredra. JBL Reflect Mini NC är just ett par sådana.

Musik är viktigt, för att inte säga livsnödvändigt, för de allra flesta av oss. Vad kanske inte alla tänker på är musikens förmåga att bortsett från att hålla oss på bra humör faktiskt också kan hjälpa oss att hållas i bra trim. Något som däremot inte alltid är det lättaste är att få till ett bra och tillfredsställande ljud när löparskorna ska ut och luftas.

JBL:s nya Reflect Mini NC har hängt med GAFFA i löparspåret och musikmässigt har det varit en grym upplevelse. Ljudkvaliteten direkt ur förpackningen inte alls dum men efter optimering via den medföljande appen kommer dessa små rackare verkligen till liv. Något som bör sägas är att Reflect Mini NC inte är byggda för de riktigt långa maratonsessionerna då de efter några timmar faktiskt börjar göra en aning ont.

Lurarna, som är av modell mindre, skruvas in i öronen vid användning för att säkerställa att de sitter ordentligt på plats. Detta blir något av ett tveäggat svärd då det å ena sidan är grymt bra att de sitter fast i öronen under löpturen samtidigt som de som sagt blir en aning påfrestande under långa pass. Funderar du på att bränna igenom Björn Skifs självbiografi i dina Reflect Mini NC nästa gång du åker Vasaloppet får du helt enkelt tänka om.

gallery_large

Störande ljud är alltid retsamt när man gråter sig igenom en smäktande ballad eller försöker höra vad gästerna säger i Fredrik Strages podcast. Oavsett om du oroar dig för Glassbilen eller irriterande koltrastar så sätter Reflect Mini NC:s aktiva brusreducering stopp för allt oväsen som sker utanför musiken du lyssnar på, så du kan utan problem sätta personbästa i stegräknaren i lugn och ro.

Batteritiden imponerar med sina i runda slängar sju timmars speltid. Behöver du mer bränsle finns ytterligare 14 att hämta via det medföljande etuiet som dessutom fungerar alldeles utmärkt att bära med i fickan.

JBL Reflect Mini NC går idag att köpa för dryga 1 500 kronor.