Duon ligger bakom ledmotivet till Börje – The Journey Of A Legend som har premiär den 19 november.
Sångerskan och låtskrivaren Nina Persson, känd från The Cardigans, och Niclas Frisk, med sin bakgrund i Atomic Swing, har återförenats för ett nytt samarbete. Tidigare har de arbetat tillsammans i det flerfaldigt Grammisbelönade bandet A Camp, där de släppte två album under 00-talet.
Denna gång gäller det ledmotivet till den nya TV-serien om hockeylegendaren Börje Salming som gick bort i sviterna av ALS i november förra året. Serien är regisserad av Amir Chamdin och har premiär på Viaplay den 19 november.
"Det var ett lite overkligt samtal när regissören Amir Chamdin ringde och berättade om en serie som handlade om resan från Kiruna till Toronto, i den mest spännande eran av hockey, mode och musik med den tyngsta av svenskar, då ännu levande Börje Salming. Nina Persson var det självklara valet att sjunga ledtemat Tell Me What You Sell Me", säger Niclas Frisk i ett pressmeddelande.
Niclas Frisk har skrivit och producerat musiken som kommer att släppas av Bolero Recordings den 17 november, medan Tell Me What You Sell Me redan är tillgänglig från den 10 november.
LÄS OCKSÅ: Markus Krunegård gör skådespelardebut: "Bröt tre revben"