Coldplay och Spotify har gått samman för att lansera en ny design av FC Barcelonas matchtröja.
Tröjan pryds av Coldplays logotyp, inspirerad av deras senaste album Moon Music som släpptes den 4 oktober, rapporterar NME. Samarbetet mellan Coldplay och Barcelona har en lång historia, då bandets låt Viva La Vida blev klubbens inofficiella låt under säsongen 2008–2009.
Totalt kommer endast 1 899 tröjor att tillverkas, som en hyllning till klubbens grundande år. Dessutom kommer 22 självlysande tröjor att produceras, där hälften signeras av herrlagets startspelare och den andra hälften av damlaget. Alla intäkter från försäljningen går oavkortat till UNHCR, som inledde ett partnerskap med FC Barcelona 2022 för att stötta människor på flykt.
Coldplay uttryckte sin glädje över samarbetet:
"Vi är hedrade över att Spotify valt att använda vår Moon Music-design på Barcelonas tröja. Vi har haft en speciell relation med staden och klubben i många år, och vi är stolta över att kunna stödja UNHCR:s livsviktiga arbete för människor på flykt."
LÄS OCKSÅ: Coldplay släpper nytt – tre dagar efter nya skivan