Poppig hardcorepunk lika svår att värja sig mot som vanligt.
När Fucked Up följer upp den så hyllade "rockoperan" David Comes To Life (2011) görs det med en platta där ljudbilden är något stramare än på föregångaren. Med betoning på något, det är fortfarande samma gamla hardcorepunk med poppig inramning vi talar om.
Något mainstream-band blir ju Fucked Up givetvis aldrig. Damien Abrahams sång sätter stopp för en sådan inriktning. Han growlar sig fram i sedvanlig ordning, med sådan growl som är av den skrikande sorten, snarare än rasslande. I längden blir det smått frustrerande, Abrahams röst ligger som ett skikt
VILL DU LÄSA MER?
Första månaden för 1 kr. - Ingen bindning.
- Tillgång till exklusiva intervjuer med toppmusiker
- Tillgång till recensioner av de viktigaste konserterna
- Tillgång till över 10 000 musikrecensioner
- Rabatt på biljetter till konserter och festivaler
- Ren musikupplevelse – välj bort störande annonser
Redan GAFFA+ medlem