Artikel

KRÖNIKA: "Fem av sex ulvar till Copenhell"

Hårdrockens något ringare popularitet i Danmark har gett arrangörerna möjlighet att sätta ihop en lineup som krossar allt.

När det kommer till branding kan jag bara komma på en enda som byggt ett lika starkt varumärke som Danmarks första metalfestival utomhus och det är Roskildefestivalen. Som haft ungefär fem gånger så lång tid på sig.

Redan första eftermiddagen ringlar kön till Copenhells egen merch-bod lång. En timme sägs man behöva vänta för att få lägga vantarna på exklusiva tröjor, patchar, kepsar och annat innan lagret är slut. Och så fortsätter det hela festivalen.

VILL DU LÄSA MER?

Bli medlem och få full tillgång till allt innehåll på Gaffa.se

Få den första månaden för 1 kr. - Därefter endast 39 kr. / månad.

  • Full tillgång till allt innehåll på gaffa.se
  • Möjlighet att avaktivera annonser på gaffa.se
  • Rabatt på biljetter till utvalda konserter och festivaler
  • Tillgång till GAFFAs tidskriftsarkiv med över 150 tidningar

Skapa din profil


    Redan GAFFA+ medlem

    ANNONCE