Nyhet

GAFFA 1 år

"Upplagan går åt. Det bevisar att vårt koncept fungerar och att vi når ut till Musiksverige. Ändå känns det här bara som en början, vi kommer att växa."

GAFFA lanserades som Sveriges nya musikmagasin i april 2010 och har på rekordtid intagit en ledande position i Musiksverige med en upplaga på 40 000.

– Vi ser Norden som en marknad och vår introduktion av GAFFA i Sverige har visat att både läsare och annonsörer delar vår åsikt. Vi är nöjda med utvecklingen hittills och fortsätter våra ansträngningar att göra GAFFA känd bland musikälskare över hela Sverige, säger koncernchef Robert Borges.

GAFFA har positionen som Sveriges största och ledande musikmagasin genom en stark innehållsprofil med intensiv redaktionell täckning av både den lokala och internationella musikscenen.

– Upplagan går åt. Det bevisar att vårt koncept fungerar och att vi når ut till Musiksverige. Ändå känns det här bara som en början, vi kommer att växa, säger chefredaktör Johan Lothsson.

Magasinet kommer ut varje månad och distribueras gratis via universitet/högskolor, skivbutiker, caféer, spelställen, klädbutiker och bibliotek över hela landet.

Webbplatsen GAFFA.se lanserades i mars förra året och har snabbt blivit landets ledande musikportal och har i skrivande stund 40 000 unika besökare per månad.

– Vi är mycket stolta över vad vi gjort så här långt och vi blickar framåt. Det ser ljust ut, för ett brett musikmedia som GAFFA, säger general manager Per Lundberg GB.

På omslaget till GAFFAs jubileumsnummer syns Adam Tensta i folkdräkt. Det innehåller också stora intervjuer med The Sounds, Glasvegas, bob hund, The Strokes och Peter Bjorn And John med fler.

"GAFFA är en av årets bästa tidskriftslanseringar, med en tydlig inriktning och bra distribution så tror jag att de redan är på god väg att hitta sina läsare."
dagensmedia.se / Frida Åberg, Carat

ANNONCE