Nyhet

Adam Tensta-kampanj prisad

"One Copy Only" tog hem två priser i Los Angeles i går.

I går när reklamtävlingen One Show Entertainment Award gick av stapeln, kammade reklamskaparna bakom kampanjen "One Copy Only" hem två priser. Den skandinaviska duon Rasmus Keger och Morten Halvorsen, tillsammans med designern Rasmus Wängelin, tog hem två "guldpenslar" för den amerikanska reklambyrån R/GAs räkning.

Kampanjen "One Copy Song", till Adam Tenstas nya låt "Pass It On", gick ut på facebook tidigare i år och innebar att bara en person i taget kunde lyssna på låten, för att därefter skicka vidare den till någon annan.

– Jag har alltid haft ögonen öppna för nya och intressanta sätt att förmedla upplevelsen av musik. När jag introducerades till idén om "One Copy Song" av Rasmus [Wängelin], kände jag för idén direkt, säger Adam Tensta i ett pressmeddelande.


Kampanjen vann första pris i kategorierna "Branden Applications" och "Music", där Tenstas senaste singel fanns med. I och med kampanjen, menar rapparen att lyssnarna fått möjligheten att upptäcka musik på ett nytt sätt. För skaparen Morten Halvorsen betyder det mycket inför framtiden.

– Det är väldigt kul att vi har fått möjligheten att visa den har idén för de tyngsta namnen i underhållnings- och musikbranschen, säger Halvorsen, och syftar bland annat till den prestigefyllda juryn. 

I den nämnda juryn sitter representanter från världsomspännande reklambyråer, tv-bolag och skivbolag. En av de sistnämnda är Interscope Records som har artister likt Dr. Dre och Lady Gaga i sitt stall.


ANNONCE