Marshall London Dry Gin produceras i Sverige och är förpackad i en flaska inspirerad av den ikoniska gitarrförstärkaren.
Bredvid namn som Fender och Gibson är brittiska Marshall ett av de varumärken som längst och mest förknippats med pop- och rockmusik. Den kultförklarade gitarrförstärkaren i svart och guld med vit logotyp har synts på scen bakom Jimi Hendrix, Ac/Dc, Nita Strauss, Blur, Beabadoobee och många, många fler. Företaget firade 60 år i fjol och har på senare år flyttat fram sina positioner för att etablera sig som en mångsidig spelare på musiktech-scenen. Vi har sett bland annat hörlurar, earbuds, bluetooth-högtalare och jukeboxar lanseras.
Nu har Marshall tagit ännu ett kliv in i lifestyle-branschen genom Live Brands Factory AB som jobbar med att “smaksätta välkända varumärken” med hjälp av mat och dryck. Marshall London Dry Gin är tillverkad med svenska Agitators unika destilleringsprocess och paketeras i en flaska inspirerad av den klassiska förstärkarens design.
Ginen finns i Systembolagets beställningssortiment och presenteras i ett pressmeddelande som högkvalitativ, hållbart producerad och tilltalande för kräsna dryckeskonnässörer – lika god i en drink som i sin rena form.
“Det har varit ett inspirerande uppdrag att bidra till receptet och att få förstärka denna snygga gin med ytterligare några watt av enbär och koriander. Tonerna av grape och korianderfrö lirar väl ihop med enbären, och gör sig lika bra i en Gin & Tonic med lime och citrongräs som i en krispig Dry Martini”, säger ginförfattaren Örjan Westerlund, som varit delaktig i processen kring smakprofilen.