Hårdrockarnas vin är slutsålt redan efter en vecka på vinhyllorna.
Förra veckan kunde vi berättade att Motörhead tagit fram ett eget vin i samarbete med SCM (företag inriktad på merchandiseförsäljning i Skandinavien).
Nu hävdar importören av vinet, Grapes svenska AB, att det redan är slutsålt i Systembolagets beställningssortiment. Grapes svenska AB menar på att det är en rekordlansering.
Grundidén med att lansera detta hårdrocksvin byggde på promotion och att skapa en diskussion i hårdrockskretsarna.
Projektledare för lanseringen, som görs av AD&D, är rockgruppen Kents manager Martin Roos.
– Det är inspirerande att arbeta med ett så starkt varumärke som Motörhead. Jag var promotionansvarig för deras skiva Bastards redan 1993. Att nu lansera ett vin i deras namn, som dessutom kan tilltala alltifrån vinälskare till de som inte närmat sig vinets värld ännu, känns helrätt, berättar Martin Roos i ett pressmeddelande.
Motörheads vin, "Motörhead Shiraz 2009", importerades i ett lager om 1000 lådor som såldes ut på sju dagar. Vinet har blivit något av en succé och enligt leverantörerna av vinet har en försäljning av ett nyinkommet vin aldrig sålt så bra som "Motörhead Shiraz 2009" har gjort under inledningsveckan.
Vinet har endast sålts på Systembolagets hemsida men nu har försäljningen nått gränsen som måste uppnås för att få säljas ute i Systembolagets butiker.