Nyhet

Kaizers Orchestra-reklam prisades

Spridning av noter skapade tävling om bästa cover.

Inför releasen av Kaizer Orchestras senaste album "Violeta Violeta Vol. 1" genomförde de norska reklambyråerna Anorak och Haaland, Eidsvåg og Strøm en ovanlig kampanj. En av albumlåtarna, "Hjerteknuser", fick sina noter spridda i alla kanaler över hela Norge. Norska musiker uppmanades sedan att göra egna covers på låten, som ännu inte spelats upp i originalform. Riksradio såg till att spela upp bidragen och vinnaren fick sedan uppträda live med Kaizers Orchestra.

Kampanjen prisades mångfalt på konferensen Gulltaggen, om interaktiva medier, som arrangerades i Oslo i veckan. Anorak och Haaland, Eidsvåg og Strøm vann i kategorierna Årets Gultagg, Folkets pris, Nordic Challenge, Bästa kampanj och Bästa kommunikationsstrategi. Nedan finns en kort film om kampanjen. 


ANNONCE