Nyhet

Creative lanserar nytt öppet öron-headset för de aktiva

Outlier Go är den senaste hörluren från Creative, som säkerställer anslutning till omvärlden när de används

Öppna öron-headset har blivit allt mer populära under de senaste åren, och nu lanserar Creative deras senaste på marknaden. Outlier Go är, enligt Creative, designade för att erbjuda komfort och leverera ett stort ljud, samtidigt som de har en justerbar passform som säkerställer att de passar bra för de aktiva som vill hålla sig uppdaterade med omvärlden.

Headsetet är utrustat med specialinställda 14,2mm Neodymium-drivers för att försäkra en god ljudkvalitet, och är tillverkade i mjukt silikon som ska säkerställa en behaglig användning av dem, och eftersom de har gott om batteritid – upp till 26 timmar – är det en viktig parameter.


Headsetet har en IPX4-klassificering, så de tål lite lätt regn, och har dubbla mikrofoner, vilket borde försäkra att ljudet är bra när de används för samtal.

Headsetet får ett pris på cirka 450 kronor, vilket placerar det i den billigare änden av spektrumet, och det borde vara tillgängligt på marknaden redan nu.

LÄS ÄVEN: Google på väg med ny streaming-gadget


ANNONCE