Uppföljaren till rosaskimrande ”Strawberry Blonde” visar en mer eftertänksam Molly.
Molly Sandén släppte albumet Strawberry Blonde i somras, och i dag ger hon ut uppföljaren Blåögd. Tanken är att visa två sidor av sig själv – där den ena söker eskapism och glitter, medan den andra vill förstå och bearbeta.
Det är snyggt gjort. Kampanjen har varit minutiöst planerad – hårfärg, visuals, sociala medier, allt i perfekt färgkoordinering. Sandén är inte bara artist längre, hon är ett koncept. Men bakom den perfekt korrigerade ytan finns också något genuint: Blåögd
VILL DU LÄSA MER?
Första månaden för 1 kr. - Ingen bindning.
- Tillgång till exklusiva intervjuer med toppmusiker
- Tillgång till recensioner av de viktigaste konserterna
- Tillgång till över 10 000 musikrecensioner
- Rabatt på biljetter till konserter och festivaler
- Ren musikupplevelse – välj bort störande annonser
Redan GAFFA+ medlem