Kommentar

“På vilket sätt har sellout-utvecklingen fört något gott med sig?”

Max Jonsson hyllar 90-talets musikscen. Samtidigt reflekterar han över vilket samhällsklimat som egentligen underbyggde den perioden och vad som har hänt sen dess vad gäller attityd kring reklam och integritet.

På omslaget till Rolling Stone år 1992 kan man se Kurt Cobain bära en t-shirt med den handskrivna frasen “Corporate Magazines Still Suck”. Det är en lika tidstrogen som hjärtskärande ögonblicksbild av en ofrivillig

VILL DU LÄSA MER?

Bli medlem och få full tillgång till allt exklusiva innehåll på Gaffa.se

Få den första månaden för 1 kr. - Därefter endast 43 kr. / månad.

  • Tillgång till exklusiva intervjuer med toppmusiker
  • Tillgång till recensioner av de viktigaste konserterna
  • Tillgång till över 10 000 musikrecensioner
  • Rabatt på biljetter till konserter och festivaler
  • Ren musikupplevelse – välj bort störande annonser

    Redan GAFFA+ medlem

    ANNONCE