Nyhet

Tommy Nilsson byter inte artistnamn

Black var ett PR-trick, men inte för det påstådda fotbollslaget.

Under gårdagen gick sångaren Tommy Nilsson ut med att han skulle byta namn till Black och hitta tillbaka till sin rockigare sida.

Det spekulerades på diverse medier om att det hela skulle vara ett PR-trick och att Tommy Nilsson egentligen gjorde reklam för en av AIKs hemmamatcher. Något som artisten förnekade på sin Twitter. 

Nu har det visat sig att han faktiskt gjorde reklam men inte för fotboll som alla trodde, utan choklad.


En av Sveriges största chokladtillverkare ville göra en uppmärksam kampanj för sin chokladkaka med namnet Black och valde därför att samarbeta med sångaren.   

– Vi kände snabbt att vi ville jobba med Tommy Nilsson och hitta ett roligt och annorlunda sätt att skapa spinn kring comebacker. Jag tror att intresset handlar om att det är två folkkära varumärken, säger Susanne Fagring, projektledare på reklamfirman Forsman & Bodenfors, till tidningen Resumé. 

Tommy Nilsson kommer alltså förbli Tommy Nilsson.


ANNONCE