Nyhet

Britta Persson byter bana

''Det handlar ju om att kunna berätta historier med en tydlig ram.''

Det är som sångerska och låtskrivare vi lärt känna Britta Persson. Debuten Kill Hollywood Me kom 2008, två år senare dök uppföljaren Current Affair Medium Rare upp och årets If I Was A Band My Name Would Be Forevers har även den fått fin kritik. GAFFAs Jonas Appelqvist gav den fem av sex stjärnor och skrev bland annat:

"Britta Perssons låtar har genom hela hennes karriär alltid tenderat att leva egna liv. Så också på detta album. Det är berättelser som tar plats och melodierna som används för att förstärka dem är på det stora hela hisnande. Det är, som sagt, egensinnig pop som känns livsviktig. Det är en stor skiva det här, nästintill fullkomlig." Läs hela recensionen här.

Men nu är det dags att vända bland, åtminstone litegrann, och använda sig av historieberättandet för att sälja varumärken. Britta Persson går nämligen in som copywriter på byrån Masscreation. Hennes nya chef, Patrik Rustman, förklarar att artisteri och låtskriveri är den perfekta "reklamskolan".


– Det handlar ju om att kunna berätta historier med en tydlig ram, säger han enligt Resumé.

Vi önskar såklart Britta Persson lycka till men hoppas dock att det inte innebär att hon drar sig tillbaka från musicerandet.

ANNONCE