GAFFA.se – allt om musik
Eminems två senaste album, Revival (2017), och sommarens surprise-släpp Kamikaze har överlag fått dåliga recensioner, även om Kamikaze blev något bättre mottagen än Revival. Kommersiellt har albumen däremot nått stor succé.
Nu har Eminem ”hämnats” på kritikerna. Genom en helsidesannons för albumet i film- och underhållningsmagasinet The Hollywood Reporter. Där citerar han de negativa recensionerna och nämner det faktum att albumet har legat etta på albumlistor i 103 länder.
LÄS OCKSÅ: Kent-kläder auktioneras ut
Artikeln fortsätter under tweeten.
Respect to @Eminem and his label for running this very funny ad in @THR magazine. Is this the print equivalent of a diss track? pic.twitter.com/xPVXzWxZi5
— Matthew Belloni (@THRMattBelloni) 20 september 2018
LÄS OCKSÅ: Festivalarrangör presenterar turné om psykisk ohälsa
”Thanks for the support, a**holes”, avslutas annonsen, som har rubriken ”Not for your consideration.” En ordlek med meningen ”For your consideration”, som annonser ofta innehåller i The Hollywood Reporter, när det gäller filmer avsändaren tycker är värda en Oscar. Magasinet läses bland annat av medlemmar i Oscars-akademin.
The Hollywood Reporters egen recension är citerad först, där skriver magasinet att albumet är ”en åldrande artists försök, och misslyckande att förbli relevant”.
KRÖNIKA: "Det är pinsamt att både Norge och Danmark lyckas bättre"