Nyhet

Eds Countryfest får nya ägare: "Det finns stor potential"

Dark Duck Agency har förvärvat Eds Countryfest, en av Skandinaviens mest populära countryfestivaler. Målet är att vidareutveckla festivalen med lokalt engagemang och långsiktiga samarbeten.

Dark Duck Agency har köpt Eds Countryfest, en av de mest välkända countryfestivalerna i Skandinavien. Jonas Månsson, som grundade festivalen, hyllas av de nya ägarna i ett pressmeddelande.

"Jonas har byggt upp ett starkt varumärke under de senaste nio åren. Hans hårda arbete och passion för countrymusiken har gjort festivalen till en självklar destination för tusentals besökare varje år", säger Dark Duck Agency.

Med det nya ägarskapet planerar Dark Duck Agency att föra festivalen vidare med ett starkt fokus på samarbete med Dals-Eds kommun och det lokala näringslivet. Målet är att skapa en närmare relation till lokalbefolkningen och involvera dem i festivalens framtida utveckling.


"Vi kommer att analysera tidigare upplagor av festivalen för att ta fram en plan som säkerställer fortsatt utveckling och ekonomisk stabilitet", tillägger de nya ägarna.

Dark Duck Agency, som redan driver festivaler som West Coast Country Festival, Raggarävlar och Gothenburg Rock Riot, ser stor potential i att utveckla Eds Countryfest till en av Sveriges ledande musikupplevelser.

Det nya ledningsteamet för festivalen består av Alexander Lönn Ardefelt (projektledare), Jonas Lönn (marknadschef) och Louise Lönn Ardefelt (artist- och hospitalityansvarig). Lokala aktörer planeras också att involveras i rådgivande roller.


LÄS OCKSÅ: Festivalsnack med Jonas Månsson på Eds Countryfest

ANNONCE