Lionel Richie avbröt en konsert i Minnesota efter att ha blivit sjuk under spelningen.
Den 77-årige artisten lämnade scenen efter en oplanerad paus och återvände inte, rapporterar The Wrap.
Läs också: Så blir årets konsertsommar
Enligt konsertbesökare meddelade bandmedlemmar senare att Lionel Richie inte mådde bra.
BREAKING: Lionel Ritchie concert in St Paul at Grand Casino Arena canceled mid-show. Ritchie sat down on stage during “Dancing on the Ceiling”, said he felt dizzy. Performed one more song at piano, “Three Times a Lady”, then announced unplanned intermission. Did not return. pic.twitter.com/RNalkYHnmG
— Patrick Kessler (@PatKessler) June 25, 2026
Spelningen var premiären på hans turné med Earth, Wind & Fire.
Richie har ännu inte kommenterat händelsen och det är oklart om fredagens konsert i Chicago påverkas.
Läs också: Veckans nya musik – listorna är uppdaterade



