Nyhet

Adidas och Beyoncés klädmärke Ivy Park avbryter samarbete

De två klädjättarna, som relanserade 2019, har enligt uppgift kommit överens om att skiljas åt.

Ivy Park – Beyoncés atletiska klädsamarbete med Adidas – närmar sig sitt slut, rapporterar The Hollywood Reporter. En nära källa till nyhetssajten berättar att Beyoncé och det tyska sko- och klädmärket ömsesidigt har kommit överens om att avbryta samarbetet, även om ingen specifik anledning till uppsägningen nämns. I februari publicerade dock The Wall Street Journal en artikel som rapporterade om svag försäljning för Ivy Park.

Beyoncé lanserade Ivy Park 2016 tillsammans med Philip Green, ägaren till det populära brittiska klädmärket Topshop. År 2018 förvärvade Beyoncés Parkwood Entertainment fullt ägande av varumärket efter att anklagelser om sexuella och rasistiska trakasserier framfördes mot Green i oktober samma år. 2019 återlanserade Beyoncé Ivy Park med Adidas.

När Beyoncé tillkännagav sitt kreativa partnerskap med Adidas 2019, skrev artisten i ett pressmeddelande:


"Detta är livets partnerskap för mig. Adidas har haft enorma framgångar med att tänja på kreativa gränser. Vi delar en filosofi som sätter kreativitet, tillväxt och socialt ansvar i främsta rummet. Jag ser fram emot att återlansera och expandera Ivy Park i en global skala med en beprövad, dynamisk ledare."

I januari förhandsgranskade Beyoncé sin senaste Ivy Park-kollektion, med titeln Park Trail. Kampanjen marknadsfördes som "ett nytt regelbrytande, banbrytande uttryck för prestationskläder". Den lanserades i Dubai, dagar innan Beyoncés uppträdande på en lyxresort i Förenade Arabemiraten.

LÄS OCKSÅ: Beyoncé kritiseras för privatshow i Dubai


ANNONCE