Varuhuskedjan Target meddelar att över 500 av deras amerikanska butiker kommer att hålla öppet efter midnatt den 3 oktober. Anledningen är släppet av Taylor Swifts nya album ”The Life of a Showgirl”, rapporterar Variety.
Albumet blir tillgängligt både digitalt och i flera fysiska format – däribland exklusiva vinylutgåvor.
Att hålla nattöppet för att möta fansens efterfrågan var vanligt förekommande under 1980- och 90-talet, innan musik började lanseras på strömningsplattformar. Taylor Swifts globala popularitet anses dock tillräcklig för att göra satsningen lönsam.
The Life of a Showgirl är artistens tolfte studioalbum och har spelats in i Sverige tillsammans med producenterna Max Martin och Karl Johan ”Shellback” Schuster. Albumets tolv låtar väntas till stor del kretsa kring artistens intryck från den världsomspännande turnén The Eras Tour.
Intresset för albumet är redan stort. Swifts senaste skiva, The Tortured Poets Department från 2024, slog flera rekord med över 300 miljoner strömningar på Spotify första dygnet.
LÄS OCKSÅ: NFL-chefens kryptiska svar om Taylor Swift