Nyhet

Svenska musiker i toakampanj

Har fått till uppgift att designa toaletter.

Den 15 november lanserar WaterAid kampanjen I Love Toa för att öka medvetenheten om att över 2,5 miljarder människor idag saknar tillgång till en toalett. Kampanjen som sådan går ut på att två artister, Syster Sol och Magnus Carlsson, två programledare, en modetidning, en galleria och en serietecknare designar toaletter.

Mellan 15 och 22 november kommer de specialdesignade toaletterna att ställas ut i gallerian Mood Stockholm. Då kommer det gå att rösta på sin favorit och för varje röst som läggs skänker kampanjens huvudsponsor 10 kronor till WaterAids arbete. Totalt är målet att samla in 300 000 kronor till arbetet.

Alla inblandade i kampanjen:

Steffo Törnquist, TV-programledare

Anitha Schulman, designer och entreprenör

Martin Kellerman, seritecknare

Syster Sol, artist

Magnus Carlsson, artist

Rickard Sjöberg, TV-programledare

Vagnelind, konstnär

Isabelle Sällström, grafisk formgivare och illustratör

Damernas Värld, modemagasin

Mood Stockholm, galleria

ANNONCE