Nyhet

Thundercat gör låt för munsköljsmärke – vill öka mångfald inom tandläkaryrket

"Jag ville skapa en känsla av fräschhet"

Den amerikanska basisten och funkförvaltaren Thundercat har släppt en ny låt i samarbete med munsköljsmärket Listerine.

Samarbetet är en del av en kampanj som syftar till att öka mångfald inom tankläkaryrket, genom den ideella organisationen Increasing Diversity In Dentistry, enligt Pitchfork.

I en särskild utgåva av munskölj från Listerine kallad Whoa Collection, ska uppemot 150 000 dollar gå till organisationen.


För att göra sitt engagemang extra tydligt har Thundercat samplat ljudet av faktiska munsköljningar i sin låt, som finns att lyssna på här:

I ett inlägg på Listerines officiella Instagram berättar musikern om låten:


– Jag ville skapa en känsla av fräschhet med låten jag gjorde åt Listerine. En känsla av wow-faktor, säger Thundercat och fortsätter:

– Representation är viktigt för om du inte vet var du kommer från, vet du inte heller var du är på väg. Representation för också samman.

Visa detta inlägg på Instagram

Ett inlägg delat av LISTERINE® (@listerine)


Under de senaste åren har Thundercat bland annat vunnit en amerikansk Grammy 2021 för albumet It Is What It Is och turnerat som förband till Red Hot Chili PeppersFlea från Red Hot Chili Peppers har dessutom kallat honom "the best bass player on the planet". Thundercat har även samarbetat med Gorillaz på låten Cracker Island och nyligen medverkat i TV-serien Star Wars: The Book Of Boba Fett.

LÄS OCKSÅ: BILLIE EILISH OCH PETER GABRIEL GÅR MED I KOALITION MOT VAPENVÅLD


ANNONCE