Nyhet

"Det är bara kommersiellt skitsnack"

Mumford & Sons ger sig in i Tidal-striden.

Alla har en åsikt om Jay Z och hans nyförvärvade streamingtjänst Tidal. Oftast är man antingen kraftigt emot det hela och avfärdar det som ett jippo, eller så håller man Jay Z och hans världstjärnekompisar om ryggen, sällan är någon likgiltig. Förra veckan var det Lily Allen som gick ut på sin twitter och ifrågasatte det hela och nu är det landsfränderna i Mumford & Sons som ger svidande kritik.

– Jag gillar inte när folk försöker muta in delar av marknaden och sätta sitt ansikte på det. Det är bara kommersiellt skitsnack. Vi vill att folk ska lyssna på vår musik på ett bekvämt sätt, och jag bryr mig inte om de inte känner för betala för det, säger sångaren Marcus Mumford enligt Contactmusic.

Och sätta sitt ansikte på det hela är ju just vad Jay Z försökte göra när han tillsammans med Rihanna, Nicki Minaj, Kanye West med flera satte i igång pr-maskineriet i form av själva lanseringen och den efterföljande videon.

Det återstår att se vad som kommer att hända med Tidal och vilken effekt tjänsten kommer att få, vad som är klart är att kritiken fortsätter att strömma in.

ANNONCE