Satsar helhjärtat tillsammans med stjärnproducenten Timbaland.
Timbaland och 50 Cent har hittat till det svenska märket Frigo och deras unika kalsonger. Kalsongerna har en inbyggd pungpåse som uppges ska kunna svalka och hålla mäns paket på plats. Nu investerar båda världsstjärnorna i företaget, uppger Expressen.
Så tidigt som 2008 var märket Frigo uppe på tapeten, då var det Mikael Persbrandt som var frontfiguren i kalsongkampanjen. Skådespelaren gick även in som delägare i företaget, trots det valde företaget Frigo att satsa stenhårt i USA. Nu ska Frigo lansera en ny kalsong i Sverige och det är fler kända personer som har valt att engagera sig i kalsongen.
– Från det att jag för första gången hörde talas om Frigo visste jag att jag ville involvera mig i företaget, produkten är revolutionerande, säger rapparen Curtis 50 Cent Jackson, i ett pressmeddelande från företaget.
Förutom rapstjärnan investerar superproducenten Timothy Timbaland Mosley och basketspelaren Carmelo Anthony i projektet.